fredag 5 juni 2015

Första semesterdagen och sommarens första fotojobb

Det är första semesterdagen. Någonsin. Och som jag skall njuta den här månaden av ledighet. Att få sova hur länge jag vill och kroppen behöver. Njuta av härliga sommardagar och allt som semestern hör till. Att bara vara och göra det jag vill. Kommer nog att bli mer bloggning nu under min semester. Bara så ni vet.

Min första semesterdag fick jag sommarens första fotojobb. Fick äran att fotografera vackra Nathalie som tagit examen, och resultatet blev många vackra bilder. Jag har hunnit klättra upp i klätterställningar för att få till en purrrfekt bild. Även om det har varit friska vindar så har den här unga kvinnan poserat naturligt och fint framför kameran. Vi hade tur att hitta svanar som inte flög iväg med detsamma och blommiga ängar.

Nu skall jag fortsätta redigera och göra det jag tycker om. Här är ett litet smakprov från idag.


2 kommentarer :

  1. Åh vad roligt! :) Jag är också lite intresserad av att frilansa med fotografering, fast är tyvärr inte så van vid att fota människor.. Mera natur, djur o.s.v som gäller för mig kanske :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fotograferar ju oftast djur och natur, men till fritiden. När det vankas bröllop, konfirmation, förlovningskalas och examen så fotograferar jag människor. Och det är så roligt. Prova på att fotografera mycket när du är med vänner och familj så blir du van och vågar ta på dig fotojobb :)

      Radera