onsdag 24 juni 2015

Examensfotografering / Nathalie

I början av Juni månad fick jag äran att fotografera vackra Nathalie's examensfoton. Nu kommer jag att visa några av alla bilder från den vackra, men blåsiga dagen. Med bildtext, där jag skriver lite information om bilderna.

Det här var en riktigt rolig fotografering, som egentligen alla fotograferingar är. Jag tycker det är roligt och intressant att fotografera andra människor och att få äran att fånga deras dag och lycka på bild. Det är ingen skillnad om det är bröllop, examen, konfirmation eller babybilder; alla fotograferingar är speciella och fina på sina egna sätt, och ingen fotograferingen är den andra lik.

Är ni själva intresserade av att bli fotograferade av mig, eller har frågor, så får ni kontakt med mig genom att kommentera på bloggen eller skicka ett mejl till erikssoncaroline@hotmail.com.


Till vänster: På den här bilden sitter jag högst upp på en klätterställning och balanserar för att få till en bild av hennes flygande examensmössa. Fick till en bild och vi fick skratta mycket.
Till höger: Under fotograferingen rörde vi på oss mycket. Olika miljöer på jakt efter bästa ljuset (vi fotograferade mitt på dagen, i solljus) och båthuset i bakgrunden blev fint.


Vackra Nathalie i vacker natur.


Närbild. Här hade jag inte hjärta att redigera bort det lilla krypet som flyger nära henne. Jag tycker om hur naturen nästan glittrar bakom henne, och färg är fint vid porträtt.


Även om det var tidigt på sommaren och naturen inte riktigt hadd vaknat till liv, så hade vi tur med att hitta en blommig äng. Resultatet blev somriga och vackra bilder.

1 kommentar :