söndag 28 juni 2015

En sommarkväll på sjön

Igår kväll var jag och kärleken ut till sjön. Det var lite (läs: mycket) spännande när vi körde över havsviken till öarna och lugnare vatten. Utan att överdriva så tror jag att hela båten var i luften för en sekund, som kändes som en evighet. Och då blåste det ju inte SÅ mycket. Men allting gick bra och jag får väl nog bara ta och slappna av på sjön och i båten, och lita på att båten är byggd för att klara av lite vågor. Förstår som inte heller varifrån min rädsla kommer ifrån. Skulle 7-åriga Carro se mig nu skulle hon bara skratta och tjoa i båten.

Vi kom fram till vår väns villa och satte oss ner på terrassen i kvällssolen. Njöt av en lördagscider och hade det bra. Lyssnade på musik och pratade om allt mellan himmel och jord.

Klockan ett på natten blev jag trött och det var dags att åka hem. Det hade lugnat ner sig rejält på sjön och vi fick se flera svanar och månen som speglade sig mot vattnet.

Här är bilder från igår, med bildtext.

Här är jag lycklig över att sitta i solstol på en ö i kvällssolen. Med en pina colada i handen.

Min kärlek och vår vän som äger villan vi besökte, Patrik.

Hela villan gick i vit och blå/turkos inredning. Inspirerad av havet. Snäckskal på bordet och i bakgrunden syns en 101 coctails-bok som jag bläddrade i. Tog vilder av vissa drinkar som såg extra goda ut.

På väggen hängde ett fiskenät som dekoration.

När det blev dags att åka hem så var vattnet nästan spegelblankt. Vackra färger och man kunde få syn på glada fiskar som hoppade runt.
Sista bilden är från en svan vi fick se. Och månen som speglar sig mot vattnet.

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar