måndag 22 juni 2015

DIY iPad fodral

Hör det kanske till semestern att man ska ha stora som små projekt för sig? Förra året då jag fick lite fler dagar i sträck lediga så byggde jag ju ett bord av lastpallar. Klicka här för att se inlägget där jag presenterar mitt lastpallsbord med glasskiva från 70-talet. Det var ju roligt, men tog ju en tid eftersom man behövde vänta på att färgen skulle torka. Idag påbörjade och avslutade jag ett till semesterprojekt. Ett fodral till min iPad Air 2.

Var  på förmiddagen till byns syaffär och hittade ett snyggt brunt lädertyg. Insidan hade något slags mjukt material i sig, så jag behövde inte köpa foder. Prima. Helst av allt ska det vara enkelt när jag tänker pyssla.

Det jag gjorde var att mäta ut hur bred jag ville ha tyget och längden. Formen på öppningen tog jag och formade med hjälp av en konservburk. Resten är egentligen bara improvisation och ögonmått. Jag har sytt allt för hand, och hela projektet tog knappt 1,5 timme. Och resultatet blev perfekt, tycker jag. Nu kan jag ha min iPad i snygg- och lyxförpackning när jag vill ha den med i väskan.
Sydde på sidan av iPad-fodralet till en lapp där det står "Hand made with love ❤️".




4 kommentarer :

  1. Åh så fint! Stilrent och snyggt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :) jag är nog så nöjd själv.

      Radera
  2. Svar
    1. Tack så mycket för kommentaren! :)

      Radera