söndag 14 juni 2015

Bloggala 21.11

Om ni ser på VBL så kommer Maria och Ida att ställa till med bloggala. Och vad är väl en bal på slottet om inte jag är där? Heuheu.

Innan jag ens visste plats och tidpunkt så hade jag bestämt att jag ska vara med på bloggalan. Nu när jag läser att den ska ställas till vid stadshuset  i Vasa (bra!) så får jag däremot lite panik. Vad tusan klär man sig i på en gala i stadshuset? Det är ju många månader ännu till innan den ens ordnas, men det betyder ju bara att man har "god tid" på sig att fundera på klädseln. Jag har googlat några klänningar som jag tänker mig passar fint på en gala.

Klänningen till vänster passar ju finemang till Novembermörkret, alla tindrande stjärnor på himlen och i stadshuset och jag som tycker om att fotografera universum och norrsken. Dessutom så är i stort sett allt i mitt klädskåp färgen svart så dit passar den bra.
Den till höger skulle man ju kunna använda fler gånger. Passar ju lika bra till ett framtida bröllop. Ett måste är ju den där typen som springer efter och ser till att släpet alltid är snyggt.




Följande klänningar representerar ett hunger. Bokstavligen talat. Pizza och kött. Namnam..
Låter klänningarna tala för sig själv.


De här klänningar tycker jag faktiskt om från botten av mitt hjärta. 20-talets överklass med pärlor, fjädrar och det där lilla extra. Bli inte förvånade om jag springer runt med en sån klänning. Kärleken kanske får klä upp sig och följa med på gala också?



Eller så tar jag bara inspiration från en äkta drakdrottning från bästa serien Games of Thrones. Får köpa en drak-dräkt åt Herr Fantomen så får han följa med som en liten drake. Katter är väl tillåtna på gala?

6 kommentarer :

  1. Haha, jag röstar på pizzaklänningen. ;) Ska bli så roligt med bloggala, då får vi ju en ursäkt till att köpa ytterligare en fin klänning. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pizzaklänningen kan vara bra när man blir riktigt hungrig ;) Håller med att det ska bli kul med bloggala. Att få klä upp sig och träffa nytt folk. Speciellt att den hålls i Vasa så har man ganska nära till.

      Radera
  2. Oh my old gods and new, SNÄLLA gör Daenerys-varianten komplett med drakkatt!! :'D Fullständigt fantastiskt ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du vad? JAG VILL! Men är det okej att ta med en drakkatt på gala? Herr Fantomen är ju inte normal så han skulle bara tycka det vore kul, men ledsamt för de som är allergiska och står och får rinnande ögon. ;)

      Radera
    2. Ahhh haha det skulle vara så fabulöst. Är inte Fantomen en såndär sibirisk allergivänlig ras? Hehe, letar loopholes här... ^__^

      Radera
    3. Haha vad du är rolig :D Herr Fantomens mamma var en pytteliten grå bondkatt så pappan är en okänd stor jeppisfrass som kanske är norsk skogskatt eller något liknande. Dock löser inte Fantomen något hår (bara hårtorvor) och jag skulle tro han är allergivänlig. Önsketänkande. :)

      Radera