onsdag 27 maj 2015

Tillbaka efter en bloggpaus

Ehehehe. Jag tog en liten bloggpaus. Funderade nästan att vänta tills i morgon så skulle det ha varit fullt en vecka sen jag satte mig ner för att skriva, men det kliar redan så i fingrarna så här är jag. Funderade faktiskt en stund att kanske sluta blogga. Men så kom jag fram till att det går ju inte för sig. Jag har bloggat mer eller mindre i all evighet. Innan ens bloggarna var uppfunna så skrev jag.
Och det är det jag ska fortsätta göra.

Vad har jag gjort de här sista dagarna? Firade tillsammans med kärleken vår 4-årsdag. Badat bubbelbad. Arbetat. Tittat på Eurovision Song Contest. Vet inte vad som har hänt med mig detta år då jag är både intresserad av hockey-VM och ESC. Hejade på Lettland och är glad för Sverige som vann och får ställa till fest igen nästa år. Och så har jag arbetat lite till. Har nätshoppat ett tangetbord-case till min ipad air 2, och det är som skapat för mig. Den är stöt- och vattensäker. På måndagskvällen blev jag sjuk igen i magsjukan version 2.0, och det tog alla krafter ur mig. Fy fasiken. Men det börjar sakta ordna upp sig. Det finns väl roligare sätt att komma i form till beach 2015? (man får skämta om olyckligheter)

Och så har jag gjort ett giftfritt fästingmedel som katterna också kan använda. Blogginlägg på det kommer lite senare idag.

Här är i alla fall några bilder med bildtext. Varnar känsliga tittare om ni är fågelvänner eller ni som tycker alkohol är fy skam.

Fick fina gåvor av kärleken på vår 4-årsdag. Rosor, kamerautrustning och en sten som det står "Vila en stund" på. Han själv visste redan om hans överraskningar för att jag kaaaanske råkat glömt att gömma undan dem. Men i morgon är det hans födelsedag och då hoppas jag att han blir överraskad. På riktigt.

Och det var den här bilden jag ville varna för om ni är lite känsliga. Lagade den i svartvit för att den kanske ska se mindre mordisk ut. Själv är jag bara en väldigt stolt kattmamma. De här stasskatterna Fantomen och Mohicana jagar inte väldigt ofta eller smidigt, men här har Fantomen lyckats. Vår jägare Leila var inomhus medan han var ute själv, och han tog med den till dörren för att visa hur duktig han var.

 Här är en fågel som ännu lever.


Och i lördags efter arbetet så tappade jag upp ett bad. Var ensam hemma och hade ordentlig egen-tid. Drack en pina colada i det hetaste vattnet med bubblor. Borde faktiskt bada badkar oftare när vi ändå har ett.

Jag dricker ju inte ofta eller mycket. Men en drink nu som då eller vinglas är gott. Det är det som är haken för att jag ska dricka något med procent: Det måste vara gott. Och det är den här drinken.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar