lördag 9 maj 2015

Mitt nya hår, I LOVE IT!

NÅJA, gott folk. Nu är jag tillbaka, piggare och gladare och med ett helt nytt hår.
Igår var jag ju till hemstaden Jakobstad för att umgås med familjen och fira mammas födelsedag. Vi började med att äta en låååång (vi satt där 1½ timme åtminstone) buffé med asiatisk mat. Åt massor av chilinötkött och tofu. Gott!

Vi trippade över torget i regnet till mammas salong och började på med håret. Tänk att man kan se ner till gågatan från mammas salong nu, när de har rivit gamla bankhuset och grävt upp torget. Stan är sig inte lik, men det blir snyggt tror jag. Istället för att slänga dit ett "köpcentrum" kan de ju bygga en fin grönpark med vackra träd och en liten damm. Tycker jag.

Men tillbaka till håret. Som jag sa åt mamma igår:
"Du skapar konst med håret." 
Och som det stämmer. Mamma gjorde än en gång underverk med sin talang och organiska hårfärger. Klippte och stylade och så blev jag en helt ny kvinna. Jag känner mig så snygg i mitt nya hår.
Fick slingor av mörkaste brun och lila och resten av håret är gråvitt. SÅ SNYGGT.

Jag blev så glad att jag har tagit massor av selfies idag.
Vill du också ha lika snyggt hår så tveka inte att besöka världens bästa frissa och mamma:
STYLE BY STINA 050-5317998  på Köpmansgatan 16 (våning 2)   klicka för att komma till facebooksidan för mer info.





13 kommentarer :

  1. Wow, det blev riktigt snyggt!! :)

    SvaraRadera
  2. Du är supersnygg i din nya frisyr. :)

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Oj tack så jättemycket! :) Vad glad jag blir av alla era fina kommentarer! :)

      Radera
  4. Jättefint, vad duktig hon är! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :) Ja, min mamma är så duktig.

      Radera
  5. Vau så fint! Passar dig jättebra. Men jag undrar, vad är organiska hårfärger? Är din mamma ekofrissa eller vanlig frissa?

    SvaraRadera