torsdag 21 maj 2015

Lönn i vas

För några dagar sen så fick jag två lönnplantor. Eftersom vi än så länge bor på hyra så tänkte jag inte plantera några träd, men tyckte de var så fina att jag ändå ville ha användning av dem. Så jag la ner dem i en vas.

Det här med gröna fingrar lämnar jag över till sambon. Själv är jag inte så duktig att varken komma ihåg att vattna blommor eller andra skötselråd. Jag har ju fått livet av några palmer och kaktusar. Men det verkar som att lönnarna mår bra i sin vas. Jippi!
Jag tycker om att se rötterna i vattnet och de gröna bladen som sträcker sig efter solljus.

Och är det nu så att det här inte är en lönn så får ni ha förståelse att det här med växter inte riktigt är min grej.. ;)


1 kommentar :

  1. Hej! kul inlägg, jag har gjort exakt samma sak som du! hur går de för dina lönnar? och föresten, har du nån koll på hur "inne" det är att plantera lönnar i vas? Min pojkvän påstår att de inte är inne, så vill motbevisa honom. :)

    //Frida

    SvaraRadera