måndag 18 maj 2015

Glutenfria bananplättar á la Carro

Jag har delat med mig av detta recept förr, men tydligen hängde inte det med från förra bloggen till den här, så jag delar med mig av det igen. 

Glutenfria bananplättar á la Carro!




Ingredienser:
4 ägg
2 dl grädde
2 bananer
1 matsked fiberhusk
1 tesked bakpulver
salt


Gör så här:
1. Mixa alla ingredienser med stavmixer eller vad du tycker är lättast att blanda med.
2. Bli inte rädd om smeten känns och ser stabbig ut. Den ska se ut så där.
3. Stek i vilket fett du önskar och tycker smakar bäst. (OBS! Smeten fluffar till sig i stekpannan så testa dig fram med att lägga lite smet till en början.)
4. Ät och njut, för livet har sina goda stunder!





Till mina bananplättar så hade jag grädde sötad med Canderel och toppade med goda jordgubbar. Längtar till sommaren då vi får fullt av egna jordgubbar i trädgården. 



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar