måndag 11 maj 2015

Frågestund och spänning med fästing

Hej på er, gott folk! Nu lovade jag ju att göra en videoblogg av alla era frågor och funderade nästan jag skulle ta mig tid för att fixa ihop en film nu i början av den här veckan. Därför hinner ni ännu fråga lite till om det är fortfarande något ni undrar på. Man behöver inte vara blyg. :)

Frågor jag hittills har fått och kommer att svara på:
"Hur många tatueringar har du? Vad föreställer de och varför har du valt just dem?"
"Tänker ni skaffa några barn? Hur många skulle du vilja ha? :)"
"Hur tror du att ditt liv ser ut om fem år?
"Vad har du för planer i sommar?"
"Vad är det pinsammaste du varit med om? "

"Så, hur ser ditt drömbröllop ut? ;)"


Igår var det en spännande dag för mig och katterna. I alla fall Mohicana. Hon hade fått sin livs första fästing på sig och jag fick med blod, svett och tårar bort den till sist. Det är väl så livet som "kattmamma" är, men det var obehagligt. Tur jag hade fått Aloe Vera, speciellt tillverkad för djur att lägga på huden hennes. så det skulle kunna lugna ner eventuella inflammationer. 
På Instagram under namnet Carloine la jag upp en liten film om hur det såg ut efteråt.. ;) 

Annars så är det första morgonen på flera dagar som jag är uppe så här tidigt nu. Tar en liten avstickare i ledigheten och far och jobbar. Sen får jag vara ledig i tre dagar igen. Ser redan fram emot kvällens ishockeymatch mellan Finland och Vitryssland. Det börjar 17:05 och jag förstår som inte vad som har hänt med mig. Allt började med att jag tog en "gubbvilo" för några matcher sedan och sen dess har jag varit mer intresserad av hockey. 


NÅJA. Ha en fin dag och fråga vidare. :)

På den här bilden visste jag ännu inte att Mohicana hade en fästing på sig. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar