fredag 1 maj 2015

Första maj och måsj*vlar

Det är första maj. HERREGUD. Första maj. Hinner man med? Fyra hela månader har ju bara rusat iväg av det här året och nu börjar den femte. Det känns som att man har hunnit med mycket och ingenting alls. Allt i en salig och härlig röra.

Första maj började ju inte på det ultimata sättet. En halvtimme före klockan skulle börja pipa och väcka mig så tog måsj*vlarna på sig den uppgiften istället. Utanför sovrumsfönstret hade måsarna bestämt sig för släktträff och flög runt medan några tyckte det var bekvämast att trippa runt på gräsmattan. Och det är ju inte tysta, nej. Förstår som inte vad de får ut av att skrika. Har inte de tänkt på att man kan tala lugnt också, eller ändra om sitt läte till ett harmoniskt "tipitipituuu"?
Försökte somna om och gömde mig bland täcken, kuddar och sambon för att få det lite tystare, men kom mig till sist upp. Tog kameran i högsta hugg och skulle gå ut på terrassen för att få bild av måsarna, men då var släktträffen tydligen slut och de flög iväg. Alla våra tre katter var i alla fall glada av att jag var "morgonpigg" och rusade in.
Låter inte jag positiv och harmonisk? ;)

I alla fall börjar en rolig månad nu, har jag på känn. Det är ju i maj som festligheter faktiskt börjar hända. Då naturen vaknar ordentligt till liv och allting blir grönt och skönt. Förhoppningsvis ska båten sjösättas och jag får än en gång öva på att känna mig lugn bland vågorna.
Jag är redo för maj-månad.

Hoppas ni får en fin första dag av resten av ert liv. Istället för måsar så får ni se vackra bilder av vattendroppar.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar