tisdag 12 maj 2015

En underbar dag

Igår på eftermiddagen så vad jag och kärleken till hans ena villa. En plats, som åtminstone förr, var fullt av vilda smådjur. De som bor där om somrarna matar fåglarna rakt från handen och har en ekorre och igelkott som hälsar på mer än ofta. Vet inte riktigt vad som hände med platsen, men populär blev den. Så pass populär att stan har grävt upp nya vägar dit. Tomten är orörd men vägen dit är inte den samma. Sen förra sommaren har det ploppat fram nya hus som är till salu för flera miljoner. Och jag kan förstå stan, för det är en vacker plats. Just för att den förr var orörd.

Men jag gjorde ett medvetet val att inte titta på det som kommer att bli nya vägar och tomter, utan bara på det som är orört och ser ut som ett drömlandskap. På gräsmattan växer det fullt av vitsippor och småblommor. Och jag hann bara gå bakom knuten av villan så fick jag se två harar. Småfåglar som sjöng och öppet hav. Så fint och jag samlade krafter som bara den.

Fotograferade och filmade humlor och senare idag ska jag publicera en liten "kortfilm" från när jag filmade humlorna.
Medan sambon gjorde det han är duktig på och tycker om, att gräva upp plantor som fick komma med hem till landet, så satt jag på trappan och njöt i solen. Jag är glad att vi for dit och njöt av dagen.

 En av hararna jag såg. Jag kunde komma riktigt nära innan de blev blyga och skuttade iväg.

Och humlorna brydde sig inte ett dugg om mig. De pysslade på med sitt och verkade inte blyg för kameran.

 Humlan som kramar om ett grässtrå. :D

 "Anamnamnam"

 Humlan som flög iväg.


Ser du den lilla fågeln? :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar