måndag 4 maj 2015

Är jag dement, slarvig eller bara på rosa moln?

Sambon säger ibland att han tänker skaffa en egen blogg. Då skulle han blogga om mig. Mest skulle det bli bilder av hur jag öppnar olika förpackningar, eftersom jag tydligen inte öppnar någon förpackning på rätt sätt. Även om det står klart och tydligt "ÖPPNA HÄR", "ELLER HÄR" och tydligen finns det också streck som visar var man ska dra för att få upp en påse. Det var något nytt.
Eller så skulle han filma mig när jag går runt och söker sånt jag tappat bort. Även om jag just använt den.

Kanske visar jag upp en ny sida för er nu bloggläsare. Men det här är vardag för mig (och sambon). Jag är lite småvimsig och tankspridd. Är jag hungrig så är det ingen skillnad hur jag får upp en förpackning, bara jag får upp den. Eftersom jag är finländare använder jag kniv till de flesta förpackningar jag ska upp, om inte tänderna räcker till.

Och nu undrar jag NÄR jag ska bli ordningsam? Jag försöker ju. Jag har alla viktiga papper i mappar. Någon slags ordning på livet och till och med köpt en kalender! Ska ett mirakel ske eller får man bara ta och skärpa sig? Hela helgen har jag gått runt och sökt en viktig sak. Har letat flera gånger på samma ställen, till och med i kylskåpet, och banne mig inte hittat den. Natten till idag drömde jag till och med att en spökflicka från Jakobstad (??!!) gav mig det jag tappat bort.

Men den som söker, bara letar. Så efter arbetet idag ringde jag ett samtal och "vips" var allting fixat. Så vad har jag lärt mig av detta?
1. Jag kan ju åtminstone försöka ha bättre koll nästa gång. 2. Eller bara slappna av och tänka att "allt fixar sig" och det är helt okej att vara lite dement. 3. Det är måndag.

Hur är det med er? Har ni fullständig kontroll på allt och minns vart ni lägger alla era saker? Och om ni är ordningsamma människor, tips till oss (mig) som tydligen bara är en free spirit som svävar runt på moln.




1 kommentar :

  1. Heh :D

    Ok: jag är ordentlig och har stenkoll (åtminstone försöker jag) på det som gäller jobbet. När det handlar om privata saker har jag noll koll. Och de där förpackningarna - inte funkar ju såna där perforeringar som det är tänkt :( så då måste man ju ändå göra Nånting för att få fram innehållet.

    Man blir smygdement av att gå på rosa moln. Och min mommo brukade säga: "den som söker, han finner, men han som leitar, han hittar int naa..."

    SvaraRadera