tisdag 21 april 2015

Världens roligaste katt-test

Godmorgon på er gott folk. Jag är som bäst mitt i min morgonrutin och har surfat runt på internet och druckit mitt måriskaffi. Är idag tacksam att jag klickade in mig på aftonbladet, för hittade världens roligaste test där. Brukar inte kolla SÅ mycket på nyhetssidor, för face it, det är ganska mycket olyckligheter i världen. Och läser man bara om olyckligheter så blir man själv inte så glad. I alla fall inte jag som helst av allt skulle vilja rädda hela världen. Dessutom är många nyhetssidor lika mycket proppat med supersnabba bantningstips, och det är jag inte så intresserad av.

Men tillbaka till testet. Såg ett test som hetter "Vilken känd katt är din älskling mest lik?" och bestämde mig för att testa alla våra tre katter. Och testet stämde SÅ in på alla våra tre älsklingar. KLICKA HÄR för att själv komma till testet och testa din egen lilla lurvboll.


Mohicana blev katten Gustaf. "Din katt är en riktig softare. Äter gott, tar det lugnt och låter väldigt sällan saker besvära dem. Förutom om någon försöker sno deras mat - Då blir det krig!"

Kanske det mest uppenbara eftersom hon ÄLSKAR att äta och sova. Kanske lite för mycket, eftersom hon väger lite för mycket för sitt eget bästa. Hon har till exempel lärt sig att när sambon vässer köttkniven att det vankas gott fläsk att äta.
På bilden fyllde hon 6 år (idag är hon 7 år) och en riktigt myskatt som älskar all mat och att ligga och sova i sin egen soffa.


Herr Fantomen blev Duschess (nån kan jag inte är så bekant med). "Din katt är älskvärd, lojal och snäll. Mycket mys både med dig och dina vänner. Inget smygande eller bråkande här inte! Konstant purrande. Så himla fint."

Och det stämme, för det mesta. Herr Fantomen är snäll, mysig och älskar alla. Och så vill han vara fin mest hela tiden.
Jag vet inte om det är för att jag var så pass ung när jag skaffade herr Fantomen och klädde ut honom eller matade honom med sked (han var den sista av kattungarna som började äta mjukmat)  och hade med honom på bussresor mellan Vasa och Jakobstad som gjorde att han blev lite miljöskadad och annorlunda, men jag älskar att ha en katt som inte vet om att han är en katt. ;)


Leila blev Mästerkatten. "Din katt är äventyrlig. Går gärna runt på upptäcktsfärd och har inte sällan med sig presenter tillbaks - snällt, även om de inte alltid är så mysiga, kanske."

Inte så konstigt det heller eftersom hon är en äventyrare ut till klorna. Som är enormt stora eftersom hon har en extra tå på varje tass. Hon älskar att vara ute och busa, jaga och vara med om olika äventyr. Och nu som då ger hon oss presenter i form av någon näbbmus eller fågel. Iuuu..

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar