måndag 13 april 2015

Vaknade upp som en drakdrottning

Igår kväll såg jag och sambon på säsongsstarten av Games of Thrones. Första avsnittet av säsong fem, och som jag har väntat! Hade aldrig trott att jag skulle falla för en medeltida krigsserie, men då den är ju så mycket mer. Som sex, blod och drakar. Alla är så fina med sina hår och kläder. Det är spänning och drama. Och jag gillar det.

Blev så inspirerad av vackra Daenerys, så jag har sovit med inbakade flätor inatt. Det är säkert 15 år sedan jag sovit med flätor för att få vackert hår, med flit (vaknar annars varje morgon som en fotomodell, så på den fronten är det inga problem).

Somnade som Carro, vaknade upp som en drakdrottning.

Kollar Du på Games of Thrones? Och vad är dina åsikter om serien? (kan man tycka något annat än bra om den?)


10 kommentarer :

  1. Vackra du! :)

    Nu blev jag också riktigt sugen på att se Game of Thrones. Precis ALLA som ser den verkar tycka så bra om serien, men jag har aldrig kommit mig för att ge den en chans ens. Det är helt klart dags.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för kommentaren! Ja herkules! Se den! Hade inte heller sett serien innan mamma tipsade mig (!!) om den för nån månad sen. Och jag skäms inte för att skriva att jag har slukat serien (alla 4 säsonger) på kort stund. ;) Den är bäst.

      Radera
  2. Så vacker du är! Älskar GoT och har väntat en evighet (känns det som) på nya avsnitten! Ibland är scenerna lite väl grafiska för min smak, men det går ju att blunda, haha! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för kommentaren! :) Ja, ibland håller jag nog för öronen (istället för ögonen, haha) när det blir lite väl blodigt. Men I like it!

      Radera
  3. Älskar serien, den ska vi kolla på här ikväll :) Bästa vädret att mysa framför tvn :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yey! Ja, det är riktigt passligt GoT-väder. :)

      Radera
  4. Oj. Jag såg bara 1a säsongen :-) Hade lite högre förväntningar och tyckte det hände för lite sen, typ Lost. Såg både Hercules och Amazon kvinnan, en liknande serie under samma tid. Bästa serien jag sett alla avsnitt är Sg1 som fortsatte där filmen slutade. Stargate med Kurt Russel. Sista bion var Askungen. En väldigt bra film är Interstellar, rekommenderar den. Du passar i GoT Carro!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pröva se på nytt. Det händer så mycket och så får man ett mer hum på karaktärerna efter en stund :) jag har sett filmen interstellar, men minns inte vad jag tyckte om filmen. Vi ser på så mycket tv serier och filmer i det här hushållet. :) Stargate och Hercules är sånt jag somnar till efter 10 minuter.. ;) Tack för kommentaren!

      Radera
  5. Så fin bild! :D jag äääälskar GoT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :) Jaaa! GoT är så bra!

      Radera