torsdag 9 april 2015

Underbara vackra skog (och gissa bajset)

Om någon sagt åt mig för åtta år sen att jag skulle hitta harmoni och tycka det var roligt att vara i skogen så skulle jag bara ha fnyst. Jag är ju enda sedan jag föddes uppväxt i stan, även om platserna har ändrats flertal gånger. Men jag har alltid haft gång- / cykelavstånd till vardagliga destinationer. Och säkert skulle jag ha det ännu idag. Har väl bara blivit lite latare.

Men saker och ting ändras, och jag tycker om skogen. Jag tycker om landet.  Jag är ju ofta till havet och andas. Tycker om att köra på skogsvägar (så länge jag vet vart jag hamnar). Och så tycker jag om att bo mitt i byn så jag ändå har nära till allt. Och att det nu är bilavstånd till otroligt vackra platser.

Som bilden här nedanför. Inte så långt ifrån där jag bor, men ändå så pass långt så man inte möter på människor eller av misstag trippar in på någon annans gård finns denna vackra plats.
En bäck som rinner genom skogen. Bilden gör sig inte rättvis till platsen. Men ni kan ju förställa er en bäck som rinner snirkligt igenom skogen.

Bäcken som rinner genom skogen

Och vem skulle nu inte finna harmoni här? Det är nu inte så att jag åker hit varje dag men nåt besök nu som då gör mycket till själen. Naturen är så vacker.

Sen så finns det också en orsak till varför jag inte åker varje dag till skogs: jag har ända sedan i tisdags då jag var hit känt efter fästingar på mig. Kanske jag borde ha upptäckt en nu om jag hade en? Haha.


Men det är en mäktig känsla hur man kan bo så vackert.

Jag har annars bestämt nu att jag ska börja ha med mig kameran i princip vart jag än far. I måndags fick jag se ett rådjur och igår trodde jag först inte mina ögon, men visst var det en enorm vitsvanshjort som stod på en åker!

Det var storm och vinden blåste så pass att hjorten inte märkte av mig. Så hade jag haft med mig systemkameran och rätta objektivet så hade jag fått den på bild. Och en riktigt bra bild dessutom. (försökte nog med telefonkameran men det blev inte som jag ville)

Så från vackra skogsbilder till något helt annat. Nu får ni gissa bajset. En ledtråd: Det fanns två högar. En mindre och en större.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar