fredag 24 april 2015

So I fall in love just a little bit

Nåja, äntligen kommer jag mig för att skriva i bloggen. Igår satt jag nog egentligen hela dagen framför datorn, men satt mest och blev en expert på fett, socker, kolhydrater, proteiner och vitaminer. Så blir det när jag studerar, och speciellt om det är lite anatomi inblandat. Kan sitta flera timmar och lära mig mycket, och när man har flow så är det inte meningen att man skall sluta.

Men nog vore det enklare om fett bara kunde vara smör, socker endast en sockerbit och en kolhydrat en potatis. Och så vidare. Men det är så mycket mer och händer så mycket mer i vår kropp när vi äter ett visst livsmedel. Även om det är mycket att ta in, så tycker jag att det är så roligt, och jag ångrar inte en sekund att jag valde att studera till livsstilsrådgivare, kostrådgivare och hälsoinspiratör. Det här är bara så rätt!

Idag har jag dock tagit en liten paus från mitt studie-flow. Har istället njutit av att vara lite ledig efter arbetet. Har sjungit och spelat gitarr, fotograferat och redigerat. Och lyssnat till skön musik.
Och så här blev min bild, efter lite inspiration av Hozier - Someone new (svinbra låt av en super musiker)

There's an art to life's distractions / To somehow escape the burning weight / The art of scraping through / Some like to imagine / The darker is of someone else I guess any thrill will do / Would things be easier / If there was a right way, honey, there is no right way / And so I fall in love just a little bit"

6 kommentarer :

  1. Fränt! Nån stirrar tillbaka under blomman. Men det är visst inte det enda. Men det är lätt att se det man vill se. Bara blomman är fin!

    SvaraRadera
  2. Jädrans :-) Blomman kom utanför mobilen. Höll t.om fingret emellan! Ett ansikte på ett blomblad dök upp åxå. Vad har du upptäckt Carro? Du som är lite fotogeniq? ;-)

    SvaraRadera
  3. Var hittar du de där bilderna? Nyss upptäckte jag en deformerad spegelbild som rörde sig när jag vred på huvet. Jaja. För många år sedan hade syrran med sig en tidning med några hologram bilder, vi satt och stirrade ett tag på dem och jämförde det vi såg. Under en period så var det klart roande och vi gjorde nåt kul tillsammans. Jag får lust att tala om tricket om hur man ska se men känner att jag inte ska göra det. Nu blev det tre kommentarer men vad gör det. Jag tycker om det du gör på andra sidan havet Carro. Ha en fin helg nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jestas vad kommentarer det blev. Jag ser ingen som stirrar tillbaka eller ansikten på bilden :D Då vågar jag nog inte gå ut till rabatten och fotografera blomman igen ;)

      Radera