söndag 5 april 2015

‎In the darkness, I am light.

Efter dagens yoga flow så är jag precis där jag ska vara. Här. I nuet. Glad och svettig. Fast nu har jag ju förstås duschat. Men glädjen håller i sig. Och lugnet.

Allt för ofta har vi så bråttom och strävar alltid efter något, utan att faktiskt uppskatta det vi har, just nu. Kanske tror vi att vi skulle vara lyckligare om vi hade en attraktivare kropp, en annan partner (eller en partner överhuvudtaget), ett bättre jobb med högre lön eller kanske vore vi snäppet lyckligare bara om vi var någon annan på någon helt annanstans i världen. Eller som man har fått höra flera gånger från andra; "Det känns bättre i morgon".


Och det kanske det gör. Men sanningen är den att det enda vi har är just nu. Och det vi har just nu är precis det vi behöver. Det som har varit är historia, och det bästa som kan ha hänt är att vi har lärt oss någonting eller vuxit av det som hänt. Men jag är inte min historia. Eller min framtid. Vi har alla val, och jag skulle lika gärna kunna välja att vara bitter, cynisk eller bara skippa att känna efter hur jag mår. Men det gör jag inte. Jag känner. 

Och jag njuter. Väljer kärlek och lycka. 

Idag och just nu, tar jag tacksamt emot universum gåvor och är tacksam för mig själv och min omgivning. Jag omger mig med kärlek och behöver inte vara någon annan eller vara någon annanstans för att känna att jag duger. Jag känner ingen rädsla, för det tar mig ingenstans. Jag känner istället styrka och all den kraft och makt som finns inom mig. För jag duger. Och du också. Precis som vi är. 


Andas kärlek och behandla dig själv och andra, som du vill själv vill bli behandlad. Lev ditt liv i sanning. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar