fredag 10 april 2015

I find this amoosing

Lyckan är så stor. Förra veckan så såg jag på en facebook-loppis sida en tjej som hade ett älghuvud till salu. Och det blev mitt! Jag har länge sökt efter ett älghuvud och blev så glad när det äntligen fanns ett vackert och symmetriskt älghuvud.

Igår så målade jag det vitt och det blev så snyggt. Nu får jag bara ta och fundera ut var man ska hänga upp huvudet. Jag tycker att en älgskalle är en fin inredningsdetalj. ;)

Det finns ju en bok som av Solöga som heter Djurens språk. Varje gång jag ser ett djur som jag annars inte stöter på i vardagen, så söker jag upp vad djuret har för budskap.
Om älgen:
"Här och nu har du allt. Min gåva till dig är att vara nöjd med livet. Här gäller det att känna dig nöjd med din plats i livet, först då befinner du dig i mitten av världen och det du önskar kommer till dig. Kliv ur känslan av missmod. Välj att vara nöjd och din situation förbättras."

Och är det inte så sanna ord?
Vi måste lära oss att acceptera oss själva, först och främst, innan vi ens kan fundera eller börja på en förändring. När vi då finner tron på oss själva så blir det mycket lättare för universum att arbeta och göra sin magi, och gott kommer in i vårt liv.
Dessutom så är det mycket svårt för någon att se något positivt i sig själva, andra eller sin livssituation om de ständigt går runt med rädsla, stress, sorg eller ilska (och alla andra känslor man kan känna som inte gör någon nytta för oss). Och det skapar endast obalans och sjukdom.

När vi mår bra så vill vi även oss själva och andra bra.
Välj glädje och kärlek.

I find this amoosing
Jag och mitt fina älghuvud



2 kommentarer :