onsdag 8 april 2015

Dagen då allt hände

Herr Fantomen som hade lite mys mitt i yoga-flow igår kväll.
Jag måste kika tillbaka i bloggen och se vilken dag jag bloggade sist. I söndags. Jamen det är ju helt lugnt. I måndags hann jag knappt med något och igår så hade jag en rolig dag med allt möjligt på schemat.

Hann knappt öppna ögonen på tisdagsmorgonen och så hörde jag byggnadskarlar som sprang runt på gräsmattan och ropade. Klädde på mig och fick se alla möjliga maskiner och lastbilar man kan tänka sig. En av lastbilarna hade en container som höll på att placeras rakt utanför vår terrass,
å ja ba: VAD HÄNDER?

Efter att ha samlat mod till mig så trippade jag ut och frågade vad de pysslade på med. De skulle söka efter bergvärme. Jag kanske surade lite... men när jag trippade in igen så flyttade de på containern. De sa sen att de "kom på" att det kanske inte är så bra för trädgården om det rinner en hel massa vatten dit. :)

Jag flydde fältet och for med kompis Malin till skogs. Vi var på sprängticka / chaga jakt och JESTAS vilken lycka det var. Vi hittade mycket (en mellanstor bit och en enormt stor bit). Hittade också ett ödehus som jag ska blogga om senare. Torkade två stora plåtar med chaga till sena kvällen + lite chaga te. Räknade ihop att sammanlagt blir det nästan 8 liter chagabitar. Det är inte lite.

Hann knappt komma hem från skogen och lägga chagan i ugnen innan de ringde från stan. Min dator som har varit på service i över en månad (de sa att det skulle ta 2 veckor) hade just kommit till butiken och väntade på mig. Den har i stort sett fått allt bytt, från moderkort, hårdskiva och skärm (!!). Så den är i princip som en ny dator. Jag är så glad att ha den tillbaka. Det jag uppskattar mest med den nu efter att ha haft en slö gammal HP är att: 1. Min är inte en HP. 2. Tangenterna lyser så jag kan blogga utan problem i mörker. 3. Den är snabb. 4. Den är liten.
Medan den installerade viktiga program hela kvällen så gjorde jag yoga, fick hem ett älgkranium (som jag ska måla vitt) och så tittade jag på säsongspremiären av Svenska Hollywoodfruar.

Var tacksam över en extra produktiv dag, för face it, det är inte ofta det händer så där mycket på en gång. Jag har mycket bilder att gå igenom och redigera. Blir nog bättre med bloggandes nu, när jag har min fina dator tillbaka.
Men först ska jag dricka mitt måriskaffi.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar