onsdag 22 april 2015

Att låta sig styras av rädslan eller pröva på nytt.

Idag hände det. Min första yoga-skada. Råkade slå en liten volt (inbillar jag mig, föll nog bara pladask och inte så graciöst) och så hade jag framför mig ett val. Endera bli rädd eller fortsätta. Så efter att ha sett till så alla armar och ben satt på plats så gjorde jag exakt samma övning. Och klarade den. 

Visst, min armbåge är uppskrapad, men det fixade ett plåster. Det jag är glad över är att jag inte låter mig styras av en rädsla. Att även om man kan falla ibland så fortsätter man andas lugnt och prövar på nytt.

Tänk hur många gånger i ens liv, för många personer varje dag, man kommer till situationer där man måste utmana sig själv. Det kan vara allt från stora till "små" saker. Fysiska och psykiska utmaningar. Låter vi oss styras av rädslan att misslyckas så står vi still. Och det är inte bra för självkänslan och tar oss ingenstans.


Nu tackar jag mig själv för att jag vågade pröva på nytt och tar hand om mig själv och ryggen genom "balasana" / barnets position. 

Namaste



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar