måndag 9 mars 2015

Vart försvann måriskaffi?

Godmorgon på er gott folk. Hoppas att ni har haft en fin helg och får en superbra start på dagen. Själv så testar jag på något helt nytt. Bytte ut kaffe till Yogi Ingefära och kanel te. Ekologiskt och så gott te, och med varje tepåse så följer ett visdomsord med. Det säger ju sig själv redan varför jag hellre dricker detta istället för "måriskaffi".

Igår var det ju kvinnodagen och kissens Mohicanas sjunde födelsedag. Jag firade dagen med att sova länge, svärde över att varmvattnet blåst bort i stormen och så bakade jag bröd. Och så kokade jag kattmat (aborrar, ris, ärtor, räkor och lite skinka i en salig blandning med grädde och lite fett). En vän skickada meddelande åt mig att det var två örnar och en utter vid hamnen, så dit var jag en sväng också, utan att se något. Och kvällen spenderade jag och kärleken på soffan och tittade på Games of Thrones. Det var min kära mamma som tipsade mig och serien, och jag förstår inte hur jag har kunnat missat en så fenomenal serie. Hur bra som helst!

Och här sitter jag nu. Redo för dagen. Må så gott och ta hand om er.

(Här skulle det egentligen vara bilder av mitt te men jag har inte hela morgonen på mig och min lånedator testar mitt tålamod. Den är slö. Ni får se framför er i ert inre en muminmugg och en tepåse som har
"Compassion has no limit. Kindness has no enemy."
skrivet på sin etikett.)

1 kommentar :

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera