fredag 13 mars 2015

Varje vår är ny

Idag blir det två närbilder på våren. Syrenen som börjar få knoppar och flugorna som har vaknat till liv och njuter av den värmande solen. Det var en väldigt mörk (men kort) vinter i och med att det knappt var någon snö, så när man vaknar nu på morgonen av solen som skiner och fåglarna som kvittrar, så känns det som att det är jag också som vaknar till liv av solskenet. Jag vet inte hur det är med er, men för mig så är varje vår ny. Jag njuter av att se och leka med katterna utomhus. Att se vårlökarna växa till sig till vackra blommor i trädgårdslandet och att sitta ute på terrassen och höra till fågelsång. Jag njuter av våren som om det är den första våren jag får uppleva. Och som att allting är nytt.

Jag får ny härlig energi, helt enkelt.

Det är andra månaden i rad det är fredagen den trettonde, men det gör mig ingenting eftersom det är min favoritdag. Lyckodag. Och här är två bilder jag fotograferat idag.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar