måndag 23 mars 2015

Utmaning / Att inte klaga på en månad

Jag följer Cristoph Treier på facebook och igår delade han en utmaning och blogginlägg: Att låta bli att klaga på en hel månad. Och vet ni? Nu ska jag vara med! På riktigt. 

Jag tror ju på attraktionslagen och vet att den fungerar. Ett exempel, igår: 
Jag ba till kassakillen vid butiken: "Jag skulle vilja ha en lott också, för jag tänkte vinna." 
Och vet ni vad? Jag vann på flera ställen på lotten! 
På samma sätt som att jag ger mig in på något roligt, så händer det oftast något roligt sen. Knepet är ju bara att lägger man också mycket av sin energi på negativitet och känner stress, oro, eller bara vill klaga över det mesta, så kommer det också att ske. Allt handlar om de vibrationer man sänder ut och det man drar till sig. Och känslan man har. 

Så nu ska jag inte klaga eller gnälla på en hel månad. Börjar någon klaga med mig. så väljer jag att vara tyst. Så jag kanske blir tyst mycket och folk får tro jag är konstig eller har blivit döv, men ibland är det faktiskt skönt att vara tyst också. Och ärligt talat så bryr jag mig inte om folk tror jag är konstig. Eller ett undantag; om någon är riktigt dum, för då har jag tydligen svårt att vara tyst. Och får jag lägga till ett till undantag? Mensvärksfanskapet. När tiden är inne kanske jag säger "aj".
MEN, annars så väljer jag positivitet i mitt liv. ;)

Allt handlar ju om aktiva val och vad man väljer att lägga sin energi på. Och när man blir mer medveten så kan man också börja ta mer distans. Är det något du klagar på som du kan göra något åt, GÖR DET istället för att klaga. Kan du inte göra något, SLÄPP TAGET.

Vågar ni vara med i utmaningen? ;)

En positiv grej som piggar upp är att snödropparna har tittat fram i vår trädgård. 


6 kommentarer :

  1. Detta är varför jag läser din blogg! Just såna här inlägg om attraktionslagen, aktiva val och ens egna inställning gillar jag verkligen. Mera sånt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren. :) Kommer nog att fortsätta blogga om just det här, som jag tycker om. Kul att det uppskattas av fler också :)

      Radera
  2. Vore verkligen en utmaning för mig! :) Har nog blivit bättre på att tänka positivt och tror absolut på attraktionslagen men ibland är det så lätt att trilla tillbaka i gamla mönster och fastna i tankar och grubblerier :) Största utmaningen är väl kanske inte att låta bli att klaga högt utan att låta bli att klaga i tankarna och inte tänka på sina problem. Att inte tvivla. Tankarna lär ju dyka upp oavsett men huvudsaken att man snabbt blir medveten om dom och kan välja att styra in på en positivare frekvens :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! =) Bara man blir medveten så är man redan halvvägs. Sen blir det bara lättare.

      Radera