onsdag 18 mars 2015

Underbara norrsken

Igår kväll när jag kom hem från arbetet så fick jag bara slänga marthaslungan in i hemmet och ta med mig kameran ut. Det var ett otroligt vackert norrsken som verkligen exploderade och dansade vackert över hela himlen. Och som jag njöt. Härliga tider vi lever i när norrskenet vågar ta sig en sväng över universum och jag skippade tacksamt någon timmes sömn för att istället njuta av naturfenomenet.

Herregud så fint det var. Och den känslan jag har när jag står under norrskenet borde jag egentligen ta och plocka fram varje dag. Kanske det skulle locka fram norrskenet lite mer (speciellt på de kvällar jag med gott samvete kan vara uppe länge). Nästa gång det är en sån här ordentlig norrskenskväll så skall jag försöka mig på att filma det. :)

Och nu önskar jag er, gott folk, en riktigt fin dag.
Lugnet före norrskensstormen. Här dansade norrksenet ännu blygt på himlen.

Här hade norrskenet riktigt exploderat över himlen.

Så här ser det under ett norrsken. Som ett svart hål som det strömmar underbara färger från till alla håll

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar