fredag 6 mars 2015

Style by Stina och Kosmetolog Sophie

Lång historia kort: När jag skulle blogga i morse så ville datorn ingenting. Jag med min måriskaffi hade inget tålamod så jag ringde ett samtal till butiken jag köpte den ifrån. De ville jag skulle komma in med datorn, så det gjorde jag. Och där var jag så gullig (läs: amper) så datakillen skrev upp allt jag rabblade upp som var fel med datorn, och så sa han att om de inte får fixat datorn så skall jag få en ny eller pengarna tillbaka. Och datorn är för tillfället på service (de hittade att åtminståne hårddisken var åt helskutta, och säkert andra fel) så för tillfället har jag en lånedator att använda. Suck å stön. Så det har jag kämpat med idag. Blev en ganska lång historia ändå.

Men till något roligare. Igår vad jag ju till Jakobstad. Fick börja hemstadsbesöket med lyxbehandling på salong. Så kul och behövligt att skämma bort sig själv. Fick börja med att få håret färgat och klippt av min frisör och NLP-master mamma. Hon har salong Style By Stina 050-5317998 (klickar du här så kommer du till salongens facebooksida). Hon använder sig av organiska produkter, som faktiskt fungerar! Och är en höjdare på indisk huvudmassage, så om inte annat så skulle jag kunna fara dit för att få håret tvättat. ;) Håret mitt blev vitt och femton centimeter kortare. Och så jäkla snyggt.

Efter att ha fått håret fixat så fick jag bara gå några meter i salongen och så var det dags att få ögonbrynen fixade. På samma våning som Style By Stina finns så finns också SKY Kosmetolog  Sophie 06-7234634. Sophie, som är kosmetolog, är en riktigt trevlig kvinna som kan sitt yrke! Hon fick ordning på mina ögonbryn. Vaxade, noppade och färgade dem, och de blev så otroligt snygga. Och det tog inte ens sjukt! Tänk vad ögonbryn kan göra skillnad på en människa. Jag blev så otroligt nöjd över dem och kommer i fortsättningen att hålla bättre ordning på dem.
Hon gör också flera olika behandlingar och i framtiden ska jag dit igen för ansiktsbehandling.

Själv så känner jag mig som en ny, härlig och snygg kvinna efter att ha fått rama lyxbehandlingar igår. Fler borde unna sig att ta hand om sitt yttre.

Både Style By Stina 050-5317998 och SKY kosmetolog Sophie 06-7234634 hittar du på Köpmansgatan 16 II våningen, i Jakobstad. (där gamla apoteket varit förr) Riktigt mysigt har de och bra utsikt över hela torget.

IMG_8197

Här fixar kosmetolog Sophie till mina ögonbryn som bäst. Man ska vara skicklig om man lyckas vaxa och noppa ögonbryn utan att det skall ta ont. Hon lyckades. (slutresultatet lägger jag upp bild på om någon dag)

IMG_8210

Och så här ser det ut om man besöker kosmetolog Sophie. Mysigt och avkopplande med nyanser av rosa.

IMG_8203

Frisör och NLP-master Style by Stina använder sig av organiska produkter. En av dem är Davines produkter som är helt underbara. Själv så använder jag mig av deras produkter också, och till mitt vita hår så använder jag mig av deras silverschampo och silverbalsam.

IMG_8204 IMG_8212

Wish it, dream it, do it. Och snygga tapeten som mamma har i sin salong.

2 kommentarer :

  1. Tummen upp, jag gillar också Style by Stina!

    SvaraRadera
  2. Bra! ;) och tack för kommentaren.

    SvaraRadera