onsdag 4 mars 2015

Stickade strumpor på två stickor

Igår satt jag inte så mycket framför datorn. Eller, nu skojar jag med er. Jag tittade på en hel massa serier och stickade. Perfekt syssla när man vill koppla av på riktigt.

Och vad jag stickade ska jag dela med mig av nu. Jag som älskar stickade sockor och använder dem nästan dygnet runt så ville ha ett nytt par. Saken är den att när jag vill ha något så ska jag helst ha det med detsamma, och då passar det här mönstret perfekt.

Stickade tofflor på två stickor


Det här mönstret till stickade tofflor / stickade strumpor behöver man endast två stickor till. Och garn i valfri färg (passar bra med restgarn i olika färger om man också vill). Jag använde mig av långa stickor i storlek 4mm.

Gör så här:
Jag la upp 45 maskor och stickade en fyrkantig ruta. Sticka rätstickning. Den färdiga rutan blev för mig 30 x 30 cm. Vik den färdiga rutan diagonalt och börja sy. Sy ihop från ena hörnet och över nästa hörn och cirka 10 cm på nästa sida.

FÄRDIG! Stickade tofflor på två stickor. Och i ett huj blev de klara. Enkelt och snabbt.
Och de roligaste tofflorna. För att piffa upp dem lite extra så sydde jag fast en "Hand made with love" etikett.

carloinetofflor-3 carloinetofflor-41 carloinetofflor-4 carloinetofflor-5

2 kommentarer :

  1. Oj vad enkelt! Och fina :D Detta måste jag också testa.

    SvaraRadera
  2. Jeee! Har börjat sticka lite smått och behöver ENKLA mönster, detta är perfekt, tack! :D Har du fler supersimpla mönster liggande så dela hemskt gärna med dig! :)

    SvaraRadera