torsdag 5 mars 2015

Roadtrip till hemstaden

Idag är det dags för mig att ta en roadtrip till hemstaden. Staden som grundades 1652 av en kvinna (rama kvinnokraft). Jakobstad. Även om jag inte är född i stan, så är det den stan jag är uppvuxen i och som jag vill kalla hemstad. Det är snart 10 år sen jag flyttade därifrån (usch vad det började få mig att låta gammal, så jag skriver 9 år). Jestas vad tiden går snabbt.

Men idag ska jag tillbaka dit. Hälsa på mamma och syskonen. Få håret fixat av mamma som är frisör, och mina ögonbryn vaxade/noppade och färgade av hennes kosmetolog-kollega. Det sistnämnda har jag aldrig gjort förr, så det blir spännande. Men kul att få bli ompysslad lite extra och skämma bort sig själv. Få umgås med familjen. Och för att inte glömma: köpa hem Korv Görans kebab till byn sen!

Kamerans batteri har varit på laddning så jag ska försöka komma ihåg att fotografera så mycket som möjligt. Jag önskar er alla en underbar dag och att solen skall få lysa på er. Kärlek.

IMG_8186

 

2 kommentarer :

  1. Se, det visste jag! :-) Jag brukar ofta omskriva Jakobstad som Ebbas stad i mina inlägg. Själv är jag född men inte uppvuxen där.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har en fråga till dig som studerat till närvårdare! Jag skulle hemskt gärna vilja studera till just närvårdare. Dock så är jag atopiker och har bl.a. ofta eksem på händerna. Inte mycket, men några fläckar. Jag har läst att om man har problem med eksem så är närvårdare och andra yrken inom vården inte så passande, p.g.a att man tvättar händerna ofta antar jag.
    Ska jag verkligen låta eksemen styra och låta bli att söka till närvårdare? Eller tror du att man bra kan arbeta inom branschen trots eksem?
    Jag har även tatueringar på armarna, och undrar om det anses opassande att arbeta inom vården med ink på huden?
    Tacksam för svar, soliga hälsningar till Dig!

    SvaraRadera