torsdag 12 mars 2015

LCHF pizza

Igår så testade jag på ett helt nytt recept på LCHF pizza. Och det blev så gott att jag vill dela med mig av det. Pizzan blev stor och riktigt mättande. Så man kan gott dela på en sån här pizza, även om jag trodde jag skulle orka med hela igår kväll. Fick ju en god lunch idag istället.

LCHF PIZZA
Ingredienser:
4 ägg
ca 100 gram av din favoritost (och lite till för smakens skull)
1 dl grädde
2 matskedar fiberhusk
salt (enligt smak och tycke)

Fyllning:
Allt gott du kan tänka dig. När det kommer till fyllning på bröd, pizza eller liknande så är inte "Less i more" något som existerar i min värld. Allt och lite till av det man tycker är gott. Igår så la jag tomatsås, skinka, räkor, pepperoni, oliver, musslor och rödlök på min. Toppade med lite ost.

Gör så här:
Lägg ugnen på 225 grader. Vispa / blanda ägg, grädde, salt och fiberhusk och vispa till sist ner osten. Låt stå i fem minuter och lägg sedan ut degen på plåt med bakplåtspapper. Lägg in den i ugnen och låt den gräddas i 10-15 minuter (jag tog ut den när den började få lite färg).
Ta sen ut den och lägg på allt gott pålägg du vill ha på din pizza, och sen in i ugnen igen. Ta ut den när den är färdigt (=varm och har fått fin färg).

NJUT och säg BON APPÉTIT!


2 kommentarer :

  1. Oj det här måste jag testa nångång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag! Riktigt gott och så blev det lite tuggmotstånd med denna pizzabotten. :)

      Radera