tisdag 24 mars 2015

Den magiska (yoga)mattan

Herr Fantomen på den magiska mattan.
Han vill ofta vara nära när jag gör yoga.
Godmorgon, gott folk! Hur går det med den positiva månaden? Som jag skrev i går morse så gjorde jag som Barney i How I met your mother och sa "CHALLENGE ACCEPTED!" till en klagofri månad. Fick möta redan från morgonen med arbetsbilen lite prövning i och med att bilen fick punka. Men det kunde jag ju inte heller göra så mycket åt så jag bad om hjälp. Tänk vad livet blir lättare när man frågar efter hjälp.

Fick också mitt efterlängtade adlibris-paket med alla böcker om näring, kroppen, hälsa, kost och samtal som jag skall läsa i min utbildning till Livsstilsrådgivare, och blev så glad. Ser fram emot att läsa alla!

Hade också passat på att beställa lite yoga-dvd's och böcker och gjorde ett pass på över en timme igår. Efter passet var jag så uppvärmd och fylld av energi så jag prövade på en position jag aldrig kunnat förr, OCH KLARADE DEN.
Tänk att tack vare den här mattan till höger som syns på bild så har jag på kort tid lärt mig mycket. Mest att det är onödigt att styras av sina känslor.

Det är just när man låter sina rädslor och hjärnspöken ta över som det inte går som man vill. Att istället bygga upp murar som man tror skall skydda en, så river jag dem i och med yogan. På samma gång jag får utvecklas, i min egen takt, och känna kärlek, styrka, lugn och insikt på en och samma gång. Just en sån känsla jag vill spara i en glasburk och ta fram när jag behöver den som mest. Att ha hittat det som passar, för mig, är helt underbart.

"Change is not something that we should fear. Rather, it is something that we should welcome. For without change, nothing in this world would ever grow or blossom, and no one in this world would ever move forward to become the person they're meant to be."

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar