lördag 21 februari 2015

Oj hohho vilken natt

Oj hohho vilken natt det har varit. Vaknade där en 01.30 tiden av att Mohicana (katten) drack vatten, så jag blev törstig också. Drack flera glas vatten tills jag fick ta till bunkar för att släcka törsten. SÅ törstig var jag. Lägger märke till att kärleken lagt fram bredvid kaffekokaren en "kyrkligt event-papper" istället för den vanliga "I ♥ you"-lappen. Undrar vad han hade för pikar där?
Och utomhus sandade grannarna. Jasså, tänkte jag. Bra att vara ut i tid. Kanske det är så här man gör på landet.. man låser ju ändå in postlådorna i säkert förvar över påsken.
Sen väckte jag väl upp kärleken, för då stod han och ville isolera fönstren med mina gamla jeansbyxor. Medan han frågade snällt så stod jag ännu och drack vatten. Det var först när jag i nåt skede läste en facebookstatus om någon som "ville till Tuuri för att få egentid" då jag förstod allt var en dröm.

HAHHA. Så vad gjorde jag? Jo, steg upp och drack vatten.

Välkommen till nattens dröm. Jag brukar vanligtvis nog märka av när jag drömmer, för att styra om dem. Men inatt var det nog märkligt verkligt. Och nu sitter jag (förhoppningsvis drömmer jag inte) och dricker måriskaffi. En ny dag med nya möjligheter.

IMG_7517

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar