fredag 20 februari 2015

Nytt men gott med frukost

Hej på er. Hur har ni det? Själv har jag det bra. Har fått sova länge och vaknade utvilad några minuter före alarmet skulle väcka mig. WOHO. Så ska det vara.

Vad har jag gjort denna morgon? 1. Druckit måriskaffi. 2. Bloggat. Det blev en himla långt blogginlägg. Men jag har som inte kommit mig för att klicka på knappen "publicera". Ska smaka på inlägget en stund och tanken, och sen lär de ju märkas om jag publicerar. 3. Ätit god frukost.

Det här med frukost är något som jag har börjat på med den sista tiden. Har aldrig riktigt varit en morgonmänniska och frukost har inte riktigt varit den första tanken jag tänkt. Oftast har jag ätit frukost om om jag ska jobba och hunnit äta före. Men nu försöker jag så ofta som det går att i lugn och ro äta frukost. Mest för att jag märker att jag är en gladare människa när jag hinner med frukost. En mätt Carro är en glad Carro, och det är sån jag vill vara.

Hur är det mer er? Äter ni frukost och vad brukar er frukost vara?
Själv tycker jag om rostat bröd med en hel massa pålägg, eller som jag åt idag: yoghurt med apelsinmarmelad (som är lika gott på rostat bröd), och frön som gör magen glad.

IMG_7354

1 kommentar :

  1. I veckorna blir det alltid havregrynsgröt med olika sorts topping. På helgerna lite friare som t.ex. Reneé Voltaires granola eller något annat gott. :) Jag skulle absolut inte klara mig utan frukost.

    SvaraRadera