söndag 15 februari 2015

Nostalgikväll

Igår kväll var det nostalgikväll vid byns lokal. De som ville fick klä ut sig mellan allt från 70-, 80-, och 90-talet. Jag och kärleken klädde ut oss och satsade på ljuva 90-talet. Jag hade håret som "Baby Spice" i Spice Girls och "choker halsband" av virkade blommor. En magtröja och lång svart kjol till. Kärleken hade på sig jeans-hängselbyxor och en pigg och glad t-skjorta. Solbrillor och "spikes" i håret. Typ så här såg vi ut på 90-talet och igår kväll.
Den som var bäst klädd under kvällen vann ett pris, och min kärlek vann! Middag för två. Jag känner mig hungrig.. ;)

Det var en riktigt rolig kväll. Speciellt förfesten där man själv fick välja musiken själv och på samma gång se musikvideor. Dansade som om ingen såg till glada åttiotalslåtar och avslutade kvällen medan den ännu var på topp. Åt goda smörgåsar med min kärlek mitt i natten och har sen fått ordentligt med sömn. Drömde om kärlekslappar på finska, så får väl ha min kärlek att översätta dem åt mig nu. Hehe.

Så här såg jag och kärleken ut igår. I love you man!

Namnlöst-1

2 kommentarer :

  1. Vad fina ni är! Det är jätteroligt med temafester, fast ibland svårt att hitta passande utstyrsel tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Ja det är riktigt roligt med temafester, men svårt med kläderna. Speciellt om man är en av dem som byter 100 gånger innan man nästan är nöjd. :D

    SvaraRadera