torsdag 26 februari 2015

MSM och CAMU CAMU

Jag vill börja att skriva att HUHHU med den här bloggen. Jag vet inte hur ofta den är nere, för någon timme sen så var de nere. Igen. Och jag tycker det börjar bli ofta den senaste tiden. Tydligen klarar den inte av om det bli mer besökare, och jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag bli tvungen att flytta bloggen? Jag vill ju ha en blogg som rymmer min tankar och bilder, och er allihopa (+ mer). Har ni tips, tankar och råd?

Och till något roligare. Det jag hade tänkt blogga om när min blogg broke the internet var: Mitt MSM-pulver och det nyaste i min pulversamling: Camu camu-pulver.

IMG_8096 IMG_8102

I slutet av December så började jag med MSM. Tog ju fyra veckor för mig att trappa upp till den dos jag tar idag (1 tesked) och jag känner en stor skillnad. För det första så tar jag inte alls lika många "gubbvilor" på dagen och för det andra så mår min mage mycket bättre. Så tack vare MSM så är jag nu piggare och har en glad mage = glad Carro.

Om du vill veta mer om vad jag skrev om MSM i December så klickar du HÄR!

MSM är helt ofarligt och en viktig komponent för att våra kroppar skall fungera.

IMG_8097 IMG_8106

Och till det andra. Camu camu. När jag beställde efter mera MSM-pulver så kom jag över Camu camu-pulvret.
Camu camu är det bär som innehåller mest C-vitamin. 70 gånger mer c-vitamin än i en apelsin. Det ni! För att uppfylla dagsbehovet så behöver man bara en femtedels gram av pulvret.

Camu camu tros ha lindrande effekt på infektioner, artrit, cancer, depressioner, mun- och ögonsjukdomar, åderförkalkning, katarrer och vanliga förkylningar. Camu camu har även använts för att lindra astma, trötthet, depressioner och huvudvärk. En riktig boost för immunförsvaret.
"I studier har det visat sig att camu camu kan ha inverkan på inflammationer och oxidativ stress."

Pulvret doftar dock inte så gott (ska jag skriva att det doftar nyttigt istället?). Jag har blandat i min femtedels gram i ett glas med en halv pressad citron, och känner ingen annan smak än just citronen. Tycker bara det är gott när det är surt. Det står på förpackningen att man kan blanda i Camu camu med saft, smoothie eller råchoklad.

Helt super från ett superbär!

6 kommentarer :

  1. åh jag bara måste prova msm-pulver!

    SvaraRadera
  2. Ja det tycker jag! :) Finns i matvarubutiker eller på nätet. :)

    SvaraRadera
  3. Intressant, dehär kan ja o behöv!
    Var på näte ha du beställt?

    SvaraRadera
  4. Jag beställde från www.sinunapteekki.fi
    Just nu har de erbjudande på MSM + CAMU CAMU PULVER för 26,80 (camu camu kostar annars 22,90). Gå in där, sök på MSM på pikahaku och scrolla tills du hittar erbjudandet. :)
    Annars har jag hört ryktesvägen också att MSM-pulver kan man hitta på Halpa-Halli å :)

    SvaraRadera
  5. Har hört att kyssar bostar immunförsvaret åxå ;-)

    SvaraRadera
  6. Finemang! He e beställd! :D

    SvaraRadera