lördag 21 februari 2015

Herr Fantomen hos "fammo och faffa"

Idag på eftermiddagen var jag och kärleken till svärföräldrarna. Herr Fantomen fick följa med oss. Han är lätt att ha med eftersom han tycker om att åka bil och så tycker han om svärföräldrarna. Och de tycker om honom. Speciellt svärfar som hela tiden pajar om honom, och det tycker frassen om.

När vi stannade bilen på gården och jag öppnade dörren så sprang Fantomen så snabbt att jag hann inte ta i kopplet. Innan jag hann säga till kärleken att ta fast katten så hade Fantomen redan hittat till dörren. Han hann knappt komma innanför dörren innan han fick god korv att äta och så började han må som en prins. Låg och tittade på skidas med svärfar, utforskade huset och fick vara i soffan.

Så pass bra mådde han så att han sprang ifrån mig och fräste när han skulle komma med hem. Så han fick stanna där. Bara för en liten stund, för sen kommer jag nog att sakna min linslus så mycket. Hoppas han lever loppan och har det roligt. :)

IMG_7892

Herr Fantomen var finklädd.

IMG_7913

När han inte låg och tittade på skidas med svärför så satt han fint och tittade ut genom fönstret. En helt ny och spännande utsikt.

IMG_7895

Och så fick han sitta på stolen vid bordet! Börjar nästan förstå nu varför frassen vägrade följa med hem.. ;)

2 kommentarer :

  1. vilken fin katt :) och klockren kostym!! :D

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för kommentaren! :) Det är en fin frass på många sätt och vis.

    SvaraRadera