lördag 28 februari 2015

Herr Fantomen har varit på pyjamasparty

Igår kväll var jag och sambon med Herr Fantomen till svärföräldrarna. Med sig hade han junior-kattmat, kattgodis och kattlådan. Han har fått sova natten över och verkar ha haft det riktigt bra. Legat på svärfars mage och tittat på skidas på tv. Följt efter svärmor vart hon än gått och något han inte får här hemma: sovit i sängen.

Men han har fattas mig och idag på eftermiddagen var jag efter honom. Han verkade inte bry sig så mycket i början när han såg mig, men klättrade sen lite på mig för att slippa upp i famnen. På väg hem satt han fint i famnen och när vi närmade oss hemmet så ställde han sig upp och höll tassarna på ratten. Sötnos.

Jag hade tänkt att Herr Fantomen kanske skulle äta massor av mat när han var hos svärföräldrarna, men det har han inte gjort. Endera så är han kinkig med maten eller så behöver han mera B-vitaminer för att få upp lite hunger. Det är en stor frass som väger minst av alla våra katter. Syns inte så mycket nu när han har mycket päls, men jag skulle önskar att han kunde fetta upp sig lite.

Men så länge han mår bra så får jag väl bara leva med att frassen äter inte lika mycket som de andra katterna i hushållet. Huvudsaken är ju att han har fått ha det roligt när han har varit på "sköjtas till fammo och faffa" och fått må som en prins.

Här är filmen om honom som superman-cat. Går att se den i HD.

2 kommentarer :