fredag 13 februari 2015

Date night

Idag är det ju fredagen den trettonde. För många är det en otursdag, eller bara någonting att skylla eländigheter på. För mig är det en lyckodag. Det händer alltid fina saker på fredagen den trettonde för mig, och det fortsätter det med också.

En speciell fredag den trettonde för många år sen minns jag extra bra. I hemstaden hade jag spelning, och det var lite extra spännande den kvällen. Finland spelade en viktig ishockeymatch och puben jag uppträdde i var fullproppad. Men av alla i puben så var det endast en jag såg och sjöng för. En snygging. Samma snygging som kört 140 km bara för att se mig. Jag blev kär på riktigt den fredagen den trettonde. Och han jag blev kär i skall jag spendera kvällen med nu också. Jag och min kärlek ska ha "date night". Middag och bio i stan. Hur kul som helst.

Så jag har piffat upp mig lite.

IMG_7362

5 kommentarer :

  1. Vad kul med date night! :) Jag har också bestämt något liknande för mig och min sambo, men det får bli i mars sen.

    SvaraRadera
  2. Nu bidde jag nyfiken :-o Uppträdde som vadå? Helt rätt att ta ledigt härifrån åxå.

    SvaraRadera
  3. Det var riktigt kul! Det ska nog absolut ske oftare framöver för oss :)

    SvaraRadera
  4. Jag har uppträtt som trubadur :) Sjungit och spelat gitarr.

    SvaraRadera
  5. Wow! Hade en föraning om det. Tack för svaret :-)

    SvaraRadera