lördag 14 februari 2015

52 saker jag älskar med dig

Det är alla hjärtans dag, och nu ska jag visa lite av något jag har pysslat ihop till min kärlek. 52 saker jag älskar med dig. En minnesvärd gåva som man får använda sin kreativitet och sitt hjärta med, när man pysslar. I kortleken så har jag skrivit upp 52 saker jag älskar med kärleken. I skrivande stund har inte kärleken sett kortleken, men jag tror han uppskattar den. Det skulle jag göra i alla fall. ;)  Det finns också minnen i denna kortlek, och det tog inte länge innan jag blev så sentimental och kärleksfull, så allt delar jag inte med mig av.

Men jag kan ju dela med mig av hur du kan göra din egen. Att kanske ge till någon du tycker extra mycket om. Eller så skriver man upp 52 saker som man tycker om med sig själv så har man en riktig egoboost bok.

Vad du behöver:
En kortlek
Papper, pennor och lim
En låsring av något slag
Hålstans

Gör så här:
Klipp ut passligt stora lappar som du sedan börjar skriva vackra ord och meningar på. Jag valde att skriva mina för hand, än att använda dator. Tyckte det blev mer personligt då. Limma fast lapparna på spelkorten.
När jag skrev mina så skrev jag dem i nummerordning #1 - #52, och det betyder också att många av korten måste man läsa också i den rätta ordningen. Lite som en (kärleks)bok.

Testa att stansa på ett joker-kort (om inte du vill ha med båda jokrarna) så att hålen kommer "rätt". Det behöver ju inte vara perfekt, men åtminstone så det är nåt så när lika.

När du har fyllt alla kort med vackra ord så är det att fästa dem med en låsring. Jag tog det enda som fanns på järnsidan i byns butik som skulle ha passat, och tyckte det blev riktigt snyggt med en sån låsring. FÄRDIGT!

Jag tyckte det var riktigt roligt att göra denna present till min kärlek.

IMG_7155IMG_7151

7 kommentarer :

  1. nämen ååh va fint gjort! verkligen kreativt också! kanske en idé till nästa årsdag.. hur jag nu ska komma på 52 bra saker om min gubbe :D HAHA!

    SvaraRadera
  2. En sån gjorde jag åt min sambo också! Värsta var bara att jag kom på det så sent och inte hann köpa passande nyckelringar, så fick gräva fram två normalstora. Det blev ganska knepigt att trycka in alla kort i dem, skulle definitivt behövt större, haha. Men en fin present som förhoppningsvis glädjer :)

    SvaraRadera
  3. Verkligen påhittigt! Och en hel del romantik.
    F-n så svårt att komma på nåt bra om sig själv. Tänkter när nog inte i de där banorna. Tur jag vet att jag är jätte bäst ;-) Kärleksfullt gjort Carro!

    SvaraRadera
  4. HAHA. Det var nog förvånansvärt enkelt att hitta på 52 saker. ;)

    SvaraRadera
  5. Vad kul! :) Du fick dock kämpa lite extra att få alla i en nyckelring.

    SvaraRadera
  6. Massor av romantik. Ibland kan man... ;) Ibland är det bara "fake it til you make it" när det kommer till att komma på fina saker att skriva om sig själv. Det är ju tyvärr "fy skam" för många att man ska tycka bra om sig själv, och det är den tröskeln man måste komma över för att det skall lossna :) BRA att du vet att du är jättebäst! :)

    SvaraRadera
  7. oj vilken härlig idé! Borde kanske försöka klura ut nåt liknande till vår 1-års-dag.. :)

    SvaraRadera