fredag 16 januari 2015

Välkommen ljuset

Nu är vi verkligen på väg mot ljusare tider. Det märks när det är ljust ännu 16-tiden på eftermiddagarna. Och för de stackars Utsjoki-borna jag tänkt på när jag själv tyckte det var som mörkast, får se solen igen för första gången på två månader. Jag är så glad för ljuset. Välkommen!

Men just nu så är det mörk (dah, det är natt, i alla fall för mig) och jag sitter med min första kopp måriskaffi för dagen och börjar bli redo för arbete. Har en kortare arbetsdag idag, så jag har god tid att fotografera, om vädret tillåter senare idag. Hade fått en fin kommentar / fråga med vad jag använder för utrustning, och även om jag för länge sen gjorde ett liknande blogginlägg, så är det dags för mig att uppdatera, eftersom jag har nya ny kamera, objektiv och annan utrustning.
Så senare idag så publiceras ett inlägg vad jag använder mig av för kamera, objektiven och utrustning. Och till vad, eftersom jag tycker om att fotografera natur och norrskenet, men också tar och fotograferar porträtt och festligheter.

Nej, nu ska jag sätta fart på och aktivera mig. Hoppas att ni får en fin dag, gott folk.

Här är en bild från nån dag sen tillbaka. Såg att de ordnar kurser nu för fågelskådning, och jag funderade faktiskt en stund på att fara med, bara för att kunna fotografera fåglarna. De verkar vara så blyga småfåglarna, och jag kan ju inte knepen hur man smyger sig på en fågel, haha. Här är i alla fall en rund och fin fågel (kan inte heller namnen på dem) som satt och filosoferade i trädet.

IMG_5712

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar