onsdag 14 januari 2015

Underbara natur och en liten brasa

Igår var jag ut med Eleonor och rottweilern Diesel. Vi travade över lindor med nyfallen snö tills vi kom fram till ett skogsskifte där hennes pappa stod och fällde träd. Vi drog ihop lite ved (läs: jag hoppade mest runt med hunden Diesel, gick en bit in i skogen eller samlade ihop ris) och det var riktigt kul att vara ute i friska luften.

Bra start på dagen.

Till kvällen så fick jag energi och lust till att rensa bland alla viktiga papper. Jag, som ändå tror på attraktionslagen och att det kommer nytt och härligt om man vågar ta och kasta bort gammalt, gick igenom "den svarta mappen". I den fanns det en massa papper som räkningar från över 5 år tillbaka, sjukhuspapper (och det var en hel massa) och andra papper jag tyckt det varit nödvändigt att spara.

Räkningar jag betalat för tusen år sen är inte viktigt. Sjukhuspapper finns ändå nuförtiden sparat på e-arkivet, och vad gör det mig för nytta att läsa om när jag var sjuk? Det enda jag funderade på att spara var det pappret när det stod att jag var friskförklarad. Men det finns ju som sagt sparat i e-arkivet.

Så, allting samlade jag ihop (vissa dokument sparade jag nog) och så fick det bli till en fin brasa. Och det kändes riktigt bra. Även om det bara är papper, så kan det ta plats och energi.
Hur brukar ni göra? Sparar ni på papper i evigheter, eller låter dem vara kvar ett år eller två och sedan bränner upp det? (eller strimlar)

Och här är bilder från när jag stod i skogen igår och njöt av omgivningen.

IMG_5596 IMG_5607 IMG_5610 IMG_5628 IMG_5639 IMG_5657 IMG_5660

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar