tisdag 13 januari 2015

Tack solen för all härlig energi

Nåja. NU lovar jag att blogga igen. Har lagt min "bloggenergi" på att istället söka efter en ny bloggdesign, arbeta om många designer och helt enkelt få en ny stil på min blogg som jag själv tycker om och som jag tycker passar ihop med det nya året. Hittar inte och har framförallt inte tålamod med att sitta och koda om. Så är DU duktig på att fixa sånt, så hör av dig gärna. Jag vet vad jag vill men behöver nog lite hjälp.
Men nu ska jag släppa bloggdesignen för en stund och istället bara skriva.


Igår var det fullt upp nästan hela dagen. Mitt i dagen var jag in till stan en sväng, gjorde något helt nytt och som jag själv tyckte var häftigt. Mest bara för att växte mer som människa själv. I stan köpte jag i alla fall en kalender, så jag kanske ska ha mer koll på det här året. Och så sällskapsspelet "Alias". Har aldrig spelat det förr, men hoppas att det ska vara roligt. Tyckte dock det var mystiskt hur ett sällskapsspel kan vara dyrare än ett dataspel. Ett dataspel gör ju att man sitter sluten för sig själv. Medan man i ett sällskapsspel får umgås, använda sin fantasi och skratta.


Var också en sväng via smultronstället igår. Solen sken på riktigt för första gången på länge, kändes det som, och jag tog tacksamt emot all härlig energi. Det kändes också som att jag för första gången på flera veckor faktiskt hade all ork i världen och humöret på topp.
På kvällen var jag också för första gången på över en månad ut på en kvällspromenad med Eleonor. 4,16 km i -15 grader kyla. Hujedamej! Förstod nästan då varför det var så länge sen jag var ut. Men med facit i hand så var det ju kul, och jag sov som en stock inatt.


Och idag är en ny dag med en massa nya möjligheter. För att kompensera tystnaden så visar jag nu upp flera bilder. Med bildtext.


IMG_5577


Jag, igår, vid smultronstället. Bakom mig har jag havet som fryst till is. Vet inte hur tjock isen är, men än tar det nog läääänge innan jag ens skulle våga mig att fara till villan med snöskoter.


IMG_5540


Jag har lagt ut fågelmat och kastat ut alla goda frön (som jag annars gör frö-knäckebröd av) till fåglarna. Det här var en modig en som satt en liten stund på "kräcklon". Tror att alla andra fåglar vet av att det bor tre katter (varav en som kan jaga) i det här hushållet. Så de tar ett frö och flyger till en buske där de äter.


IMG_5567


Mitt smultronställe. Såg inga örnar igår, som jag hade hoppats på, men var nöjd ändå.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar