fredag 23 januari 2015

Läkarbesök och succé med frågestund

Godmorgon! Idag är jag uppe med tuppen, för jag har läkarbesök inplanerat denna morgon. När man får en fast tjänst hos kommunen så vill de att man visar upp ett "friskhetsintyg", och det är ett sånt jag är ut efter nu. Före läkarbesöket hade jag tänkt hinna att ta blodprov, för att checka hur sköldkörteln mår. Det blir ju spännande, för det är länge sen jag kollade till den.
Har varit inne i en mer intensivare period nu med arbete och fritid om vartannat (också orsaken till att jag inte velat kolla till den), så har ingen aning om var provsvaren kan visa. Håller tummar och mina nylackade tår i alla fall.

Fick ju en fråga om sköldkörteln i min frågestund, och den kommer jag nog att både tala och skriva mer om.
TACK TILL ER ALLA FÖR ALLA FRÅGOR (ni får fortsätta fråga). Det blev ju en riktig succé att ha frågestund och jag har fått många fina frågor. Så pass många att det blir nog en videoblogg trots allt. Hittills av frågorna att döma så kommer jag att prata lite finska, HAHA, avslöja hur många barn jag vill ha och vad meningen med livet är för mig. Bland annat. Spännande! :)

Men tillbaka till sköldkörteln. Det är ju inte så att jag skäms över att jag har underproduktion av sköldkörteln. Utan jag har haft diagnos nu i 13/14 år, och tänker inte så mycket på det. Jag tar min medicin och jag lyssnar till min kropp. Men jag låter inte livet kretsa runt sköldkörteln (även om den är ett av de viktigaste organen). Det är så pass vanligt att få problem med sköldkörteln, men tyvärr få människor har kunskap om vad det innebär.
När många blir trötta och utbrända, så spelar sköldkörteln en stor roll, och jag kan ju då sprida lite kunskap om den. Det svarar jag dock mera på i videobloggen jag lovade, och också ett eget blogginlägg speciellt tillägnad sköldkörteln.

Det här blev nu ett himla lång blogginlägg, men jag känner sån glädje att blogga när ni var så många som vågade och tog er tid att skriva till mig i frågestunden. All kärlek till er och hoppas ni bloggläsare får en riktigt fin dag.

IMG_5852-1

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar