lördag 24 januari 2015

Igår hände något som inte har hänt sen... ALDRIG!

Igår kväll hände något som inte har hänt sen.... ALDRIG. För; efter att min arbetsdag var slut 21:00 på kvällen igår så var inte dagen slut. Vännen Emma hörde av sig lite tidigare på kvällen och bjöd in mig och kärleken till deras för en liten spelkväll. Jag ba: "Men jag jobbar ju", och hon ba "Ja, men EFTER du har slutat jobbet".

Och egentligen så har jag levt lite som en pensionär hela livet = behövt ha en hel dag att förbereda mig fysiskt och psykiskt för en "utekväll". Har jag jobbat kväll så har jag mest bara lagt mig ner på soffan och tagit det lugnt. Men igår efter arbetet så åkte jag hem och tvättade upp mig lite. Åt smått och gott och så var jag redo. Och det blev en riktigt lyckad kväll.

Sammanlagt var vi sex stycken glada människor som satt och spelade Monopol tills det blev nattdags. De timmar jag annars skulle ha spenderat på soffan så fick jag skratta och umgås. Och när jag blev trött så var det bara att fara hem och sova, för vi bor så nära varann ändå. :) Kul kväll!

Och jag fotograferade också. Mest när folk var på rökpaus. Själv har jag hållit mig ifrån tobak nu sen 12 oktober? 15 veckor! HERREGUD VAD JAG ÄR BRA.

IMG_5993

Gissa vilken liten figur jag var igår i Monopol? Katten såklart!

IMG_5998

Det här är lite av Jeppe. När jag höll på att gå i konkurs så var han vänlig och gav mig "1 mony". Haha.

IMG_6008

Och se vad Emma köpte när hon och hennes sambo var till Sverige förra veckan! Maria Montazami vin! Boxen med tofsen som jag tycker de borde sälja här i Finland. Och det säger jag bara för att jag tycker om Maria. Smakade inte på vinet igår.

IMG_6011

Och så här såg vårt spelbord ut.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar