torsdag 1 januari 2015

Happy new year!

Det här nyåret har varit riktigt fint. 10 vuxna och fyra barn. Mycket god mat, i flera omgångar. Vi stöpte nyårslyckor vid öppna spisen och fantasin flödade när man funderade vad alla nyårslyckor föreställde. De modiga badade bastu och badtunna. Samtalsämnen från allt mellan himmel och jord. Och mycket skratt och glädje. Humöret på topp och vid tolvslaget så blev det raketer, tomtebloss och champagne. Och pussar.

Det blev ett nyktert nyår för mig. Igen. Men det är precis som jag vill ha det. Speciellt denna dag då man fick vakna upp utvilad, glad och redo för det nya året. Jag har suttit och gått igenom alla bilder jag fotograferade igår, och ska senare idag fixa ihop en film. För jag kom ihåg att filma igår och det var kul.

Tack värdparet Eleonor och Robban för att ni bjöd in oss till er igår, och tack alla för en underbar kväll. Kan inte föreställa mig ett bättre sätt att fira in det nya året.

Idag känner jag ett lugn, kärlek och är så tacksam för allt. Och vet ni vad som är så häftigt? Framför oss har vi nu 365 dagar att fylla med vad vi önskar. Vi kan göra vad vi vill av detta år, och jag hoppas och tänker göra detta år till det bästa. Fyllt av glädje och kärlek.

Här är några av bilderna jag fotograferade. Med bildtext.

IMG_5166

Glada prinsessan och hennes mamma.

IMG_5170

Det bjöds på mycket gott under kvällen:
Förrätt: Räkröra med fröknäcke till mig som inte tål gluten, och räkröra med malaxlimpa i form av hjärtan till de som tål gluten.
Huvudrätt: Viltköttsbiffar och viltköttsgryta med potatisgratäng och sallader. MUMS!
Efterrätt: Chokladmousse till mig och barnen och chokladtårta till de vuxna. ;)

IMG_5172 IMG_5178

Min kärlek, och Robban.

IMG_5179

Värden Robban.

IMG_5181 IMG_5187

Daniel och Ingo.

IMG_5195

Kärleken fick åka radiostyrd helikopter, och det verkar som att en prins i bakgrunden är intresserad och tycker det är spännande.

IMG_5198

Prinsessan tyckte också det var kul med radiostyrd helikopter.

IMG_5205

Prinsen med sin mamma.

IMG_5207

Sen blev det lite spänning i tillvaron när den radiostyrda helikoptern attackerade människor.

IMG_5214

Söta lilla prinsessan med sin pappa.

IMG_5217

Och så stöpte vi nyårslyckor vid den öppna spisen.

IMG_5219 IMG_5228 IMG_5229

Jag och prinsessan. HAHAHA.

IMG_5233 IMG_5234-1

Jag kan både posera och stöpa nyårslyckor på samma gång.

IMG_5237

Ida, Daniel och värdinnan Eleonor.

IMG_5238

Kim, Lotta, lilla prinsessan med sin mamma Ida.

IMG_5239

Jag och min kärlek.

IMG_5241

Kärlek.

IMG_5244 IMG_5246

Min kärlek som gör mitt liv så glatt.

IMG_5259

Så här värmer man upp en badtunna. De modiga vågade sig i, men fastän jag hade en ny bikini så skippade jag det. Blåste för hårt och regnade, så det skyller jag på.

IMG_5262

Raketer vid tolvslaget.

IMG_5272

Och när raketerna var slut så fortsatte vid med "sprakastickor" (tomtebloss)

IMG_5294 IMG_5296

Champagne och sprakastickor med härliga vänner vid tolvslaget.

IMG_5309

Och årets första puss. Jag älskar dig!

IMG_5312

Jag och min kärlek.

IMG_5314

Daniel, Ida och Kim.

IMG_5317

Ida, Kim och Lotta.

 

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar