söndag 18 januari 2015

Damn you autocorrect och småfåglar

Hej gott folk. Vem ni än är och var ni än är. Själv sitter jag hemma framför datorn. Andas ut efter en helg i arbetets tecken och hör hur kaffet "pållar" i kaffekokaren. Det ljudet är härligt. Blir det någon gång dags att köpa ny kaffekokare så vill jag ha en som startar av sig själv på morgonen, när det är dags att stiga upp. Tänk lyxen att få vakna upp till ljudet och känna doften av kaffe! // Med vänliga hälsningar kaffetanten.

På tal om tanter så höll det på att bli riktigt knasiga texter till vårdjournalerna idag. Nya och smarta arbetstelefonen ersatte många ord automatiskt, och det var nu tur att jag märkte det i tid. Damn you autocorrect (klickar du här kommer du till den sidan. Den är hysteriskt roligt). Jag fick ju mig ett gott skratt i alla fall när jag märkte vad det stod. Delar inte med mig av alla knasiga texter, men det finns sidor där någon samlat knasiga texter som läkare skrivit i vårdjournaler <-- klick klick. Jag kan sitta hur länge som helst och bara skratta. Ett gott skratt förlänger livet, eller hur?

Här är tre bilder från den här eftermiddagen. Är lite avundsjuk på grannens buske dit alla småfåglar verkar vilja samlas. Katten Leila som agerar fågelskådare / jägare idag har hittat sitt gömställe.

IMG_5837 IMG_5843 IMG_5852

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar