söndag 11 januari 2015

Bloggpaus och kidnappning av kollega

Hej på er, gott folk. Jag tog mig en liten bloggpaus i och med mina sex lediga dagar. Mini-semester, halleluja. Och än är det mycket kvar av den, och jag njuter för fulla muggar, men nu börjar jag faktiskt sakna bloggen lite. Herr Fantomen har också saknat bloggen verkar det som, för han skrev ett låååångt blogginlägg igår. Det publiceras lite senare.

Jag kan ju börja ta och skriva om fredagen. Oj vad jag hade velat blogga om den dagen före den kom. Men det kunde jag inte, för om min kollega läser bloggen så hade den dagen inte varit en överraskning. Vi på arbetet, och de som pensionerat sig för några år sen tillbaka, hade bestämt oss för att "kidnappa" M som fyllt 50 år i veckan. Och det gjorde vi. På fredagskvällen så stegade vi in i huset och överraskade henne. Hon fick klä om sig och sedan plockade en "partytaxi" upp oss från gården. Vi började med att köra in till stan och första stoppet var Cinema Bowling. Jag har inte bowlat på evigheter, men det var kul. Sen åt vi middag på restaurang och hade det trevligt. Men jag förstår inte hur en människa kan vara så cool och bara "go with the flow". Inte en gång under kvällen frågade hon vart vi var på väg. Hoppas att du hade en trevlig kväll, om du läser detta. Och gratulerar än en gång.
Själv så fick jag rama träningsvärk av en timmes bowling.

Jag var också fin i håret i fredags, och det ska jag försöka återskapa och kanske dela med mig av.

20150109_190443

 

Bild från Cinema Bowling. Ser ut som om det inte var mycket folk på plats, men det var fullproppat. Dit vill jag gärna igen. Inte för att det var fullproppat av folk, men för att det var en fin stämning på plats. Partymusik, neon och bowlingklot i pastellfärger. Och mitt vita hår som säkert lyste också, haha. Me like!

Men före överraskningen på fredagen så satt jag som fastklistrad framför tv'n för att se på den extrasändningen av nyheterna (som pågick i flera timmar) och om gisslandrama nr.2 i Paris. Allt som har hänt i Paris nu denna vecka, och reaktioner jag fått se och höra av andra får mig att vilja sätta händerna för ögonen. Ta några tysta minuter. Och sedan bara ta och skriva ner allt i ett blogginlägg eller två.

Igår så tog jag och kärleken det lugnt. Sov länge. Njöt av dagen och varandra. Åt gott och på kvällen tittade vi på film. Och det var för mig en riktigt fin dag.

2 kommentarer :

  1. Det är skönt att få vara ledig och det är viktigt att ta den när tillfälle ges. Man laddar batterierna och får ny energi :-) Lite äventyr hann du med åxå.

    SvaraRadera
  2. Jaa, jag njuter nog för fulla muggar nu. Hoppas det håller i sig sen när vardagen börjar igen :)

    SvaraRadera