fredag 30 januari 2015

Bloggkväll @ Amalia Flowers & Interior, Vad som fanns i min goodiebag

Igår kväll var jag ju, med ett härligt gäng bloggare, på VIP-kväll till Amalia Flowers & Interior i Vasa. Som jag skrev i förra blogginlägget så var det ju en riktigt rolig kväll. Nu ska jag visa vad som fanns i min goodiebag och vad jag köpte med mig hem.

I min goodiebag:

IMG_6258

Jag fick en fin goodiebag. I den fanns det fina vårblommor och alfapet-bokstäver som bildar ordet "LYCKA". Vårblommorna så ska senare under året få bli planterade i vår trädgård. Och jag som tycker om att spela alfapet (wordfeud på telefon) tyckte om prydnaden "LYCKA".

IMG_6263

LYCKA och i bakgrunden så syns mina Aloe Vera plantor som JAG HAR PLANTERAT OM i en kruka vi hade här hemma. Jag har ju inte riktigt gröna fingrar, det låter jag kärleken ha ifred, men jag hoppas det blev bra och att de kommer att trivas i lite större kruka.

Har redan hunnit äta (!!!) lite av min planta och testat på att sätta saften ur plantan på hyn och smakade lite av den.  Aloe Vera är ju riktigt nyttigt invärtes och utvärtes, och fortsätt läsa under nästa bild så får ni mer information om varför Aloe Vera är en superväxt.

IMG_6267

Aloe Vera
Aloe Vera ska vara en lättskött växt som härstammar från Indien, Kina och Atlantöarna.Växten har ett geleliknande kött som kan användas att smörja på huden. Speciellt om man har eksem eller brännskada. Den är också super att använda invärtes, eftersom den innehåller över 75 stycken näringsämnen. Förbättrar matsmältningen och dämpar inflammationer.

Och det är en bra sovrumsväxt, eftersom den avsöndrar syre och absorberar koldioxid.

1 kommentar :