söndag 4 januari 2015

Avokadomask

Hejsan! Det blev tyst sen igår morse, även om jag hade tänkt att blogga senare under dagen. Men dagen blev lång, och när jag blev ledig ville jag bara äta tacos med min kärlek och mysa resten av kvällen. Because I'm worth it.

Idag fortsätter jag i den här: "Ta hand om mig själv och göra det jag vill"-andan. Efter att jag slutat arbetet så for jag via mitt smultronställe en sväng. Såg varken örnar eller annat spännande, men fick se den tunna isen över havet och fick lite frisk luft. Värmde upp mig med en lång dusch här hemma och gjorde sen en ansiktsmask.

Det finns ju ansiktsmasker att köpa, men tycker att de flesta av dem så irriterar min hy mer än den skulle hjälpa. Så den ansiktsmasken jag gjorde idag är 100% naturlig, och bra! Jag tycker att mitt ansikte känns så babylent nu efteråt och kommer nog att testa på det igen.

Förutom de gånger jag inte äter upp all avokado med detsamma, för det är så otroligt gott! Avokado är full av E-vitamin och med enkelomättade fettsyror så kan den få hyn att stråla.

Avokadomask


Ingredienser:
½ avokado (för den andra halvan åt jag upp)
1 vispad äggula
1 matsked honung

Gör så här:
Blanda alla ingredienser till en salig röra, gärna så slät som möjligt, men det funkade ju att ha den klimpig också, som min. Applicera den sen i ansiktet, och låt verka i 30 minuter. Tvätta sen ansiktet rent och njut av din lena och vackra hy! :)

HAHAHAHA Jag ser ju nöjd ut i alla fall med ansiktsmasken. Och som jag fnissade när jag såg att grannarna tog en promenad utomhus, och där satt jag vid fönstret (för bästa ljus) och tog selfies.
Solen har skinit ÄNTLIGEN idag och den var efterlängtad. Hoppas nu på mer sol ute, inne och i sinne.

IMG_5387

2 kommentarer :

  1. Hoppas åxå på mer sol i sinnet. Miljövänligt och bra samt att det går att äta. Hur fick du bort masken?

    SvaraRadera
  2. Jag tvättade bort masken med vanligt vatten bara. :) Idag har solen skinit hela dagen. Härligt!

    SvaraRadera