onsdag 14 januari 2015

Att göra ingenting

Idag har jag gjort ingenting. Det har varit min sista ledig dag på lika länge som jag nu framöver kommer att arbeta, och lite till. Så istället för att göra så mycket som möjligt för att "carpe diem", har jag bara lyssnat till mitt hjärta och gjort det jag själv velat.

Och idag ville jag tydligen inte mer än att ta en sväng till mitt smultronställe. Jag åker dit bara för att lyssna till tystnaden och kanske se skymten av paret örnar som häckar i närheten där. Idag såg jag inga örnar, utan en man som kämpade med att få hål på isen för att kunna pimpla. Och ett par våghalsade människor som åkte snöskoter över havet. Och det gick ju lyckligtvis bra för dem. Jag tycker det är så spännande med folk som vågar sig ut på isen. De få gånger jag varit med kärleken med snöskoter på isen så skrek jag och klämde nästan sönder min älskling med mina knän. Dock så verkar hemfärden alltid gå bättre, efter att jag har fått äta grillkorv. Kanske man borde börja med det?

Sen har jag bara varit hemma, sjungit, betalat räkningar (sjöng inte och betalade räkningar på samma gång dock) och slappat. En riktigt prima dag.
Här är några bilder från idag. Det kommer att bli mycket selfies nu känner jag av. Mer än jag kanske la upp förra året (??), även om det då var ett nyårslöfte att ta mer bilder av mig själv? Haha, vilket nyårslöfte det också.

IMG_5673

Så här såg jag ut idag.

IMG_5684

Smygfoto av mannen som kämpade med att få hål i isen. Hoppas nu att han fick det till sist så han kunde pimpla upp lite fisk.

IMG_5696

Solnedgång.

IMG_5705

2 kommentarer :

  1. Du har fina bilder och grymt bra kvalité på dom! Vad använder du dig av för kamerautrustning? :)

    SvaraRadera
  2. Tack för den fina kommentaren! :) Ett blogginlägg med din fråga publiceras senare under dagen. Må så gott!

    SvaraRadera