tisdag 9 december 2014

Propp i fingret av bordsben

Godmorgon! Det är med sjuka pekfinger jag sitter och bloggar denna morgon. Vad har jag gjort? JO. Igår efter arbetet så började jag, i sällskap av katterna, bygga ihop ett par bordsben.

Så här ser bordsbenet ut om någon undrar, fast i färgen vit. (se bild)

När jag skulle bygga ihop benen så råkade mitt vänstra pekfinger fastna lite och ganska hastigt efteråt uppstod något som såg ut som en liten liten propp i fingret. Kom till slutsatsen att det är nog en liten propp.

Resten av mitt projekt "bygga bordsben" gick prima. Kände mig ganska stolt när båda bordsbenen var klara. Katterna blev nyfikna på allt plats som lämnat efter sig och blev lite till sig. Fantomen råkade sticka mig i fingret av misstag och det är orsaken till varför pekfingret på höger hand är sjukt.

Nu är det bara att söka fram en bordsskiva av något slag så är det ett nytt bord. Har efterlyst en skiva av trä i storlek 45,5 cm bredd x 100 cm och uppåt lång. Det måste ju finnas. Tycker det är roligt att få pyssla praktiskt och skapa nytt.

Annars då. Känner mig rätt så nöjd och belåten. Hade helst legat kvar föra att sova idag, men plikten kallar. Ha en riktigt fin dag, gott folk.

4 kommentarer :

  1. Tror jag har en, 60 tal men den är svårtillgänglig. En gammal skrivbordskiva. Lät inte kul med fingret. Spännande med nya projekt :-)

    SvaraRadera
  2. Tipsar om yle-Vega efterlysningen :) man brukar få tag på mycket därifrån :)

    SvaraRadera
  3. Åh, och det låter ju precis! Själv så är jag ju just efter lite retro-stuk på min skiva.. :) Hoppas på att snart hitta den perfekta bordsskivan. I närheten av där jag bor. :)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Testar att annonsera på facebook och se om det skulle nappa där.. annars måste jag pröva på efterlysningen nästa tisdag.. ;)

    SvaraRadera